انواع مختلف جعبه

چند نوع جعبه داریم ؟ چه نوع جعبه برای کار شما مناسب می باشد؟ با ما همراه باشید تا به تمامی پاسخ سوالات خود دست پیدا کنید. مجتمع چاپ دمیرچی اینجاست تا بهترین ها را برای شما در صنعت چاپ و بسته بندی به ارمغان آورد.

در دنیای بسته بندی، بسیاری از مردم در مورد انواع مختلف جعبه ها و اصطلاحات قابل تعویض مورد استفاده برای توصیف آنها سردرگم هستند – کارتن های تاشو، جعبه های سفت و سخت، جعبه های راه اندازی، جعبه های مقوایی، جعبه های راه راه، جعبه های مقوایی و غیره.

مقالات جامع می توانند در مورد این موضوع نوشته شود، اما در اینجا سعی می کنم موارد را برای شما ساده کنم.

اساساً سه نوع رایج جعبه در بسته بندی وجود دارد. همه از خمیر کاغذ با ضخامت های مختلف ساخته شده اند.

3 نوع رایج جعبه

1. کارتن های تاشو

کارتن های تاشو (که به آن ها کارتن مقوایی یا جعبه های مقوایی نیز گفته می شود)  از رایج ترین انواع جعبه هایی هستند که در خرده فروشی ها مشاهده خواهید کرد. به یک جعبه غلات معمولی فکر کنید – این یک کارتن تاشو است.

در اینجا یک نمونه اولیه از یک کارتن تاشو ساده و بدون چاپ آورده شده است.

در اینجا نمونه هایی از یک کارتن تاشو با چاپ کامل در بیرون آورده شده است.

 

2. جعبه های سخت و هاردباکس

جعبه‌های سفت و سخت (که به آن جعبه‌های تنظیم نیز می‌گویند) محکم‌تر هستند و مانند کارتن‌های تاشو تا می‌شوند یا جمع نمی‌شوند. آنها اغلب، اما نه همیشه، برای محصولات رده بالاتری که ارزش درک شده مهم است استفاده می شوند. آنها همچنین زمانی استفاده می شوند که محصول داخل آن سنگین است و نیاز به پشتیبانی اضافی دارد. جعبه آیفون، نمونه‌ای از جعبه سخت است.

این نمونه ای از جعبه کفش کلاسیک جعبه سفت و سخت است. یک فروشگاه کفش گران قیمت از جعبه های سفت و سختی مانند این استفاده می کند.

در اینجا یک نمونه هارد باکس و دوست داشتنی با مهر و موم فویل در داخل و خارج جعبه است. این نوع جعبه ای است که برای مثال یک جواهر ممکن است در آن قرار گیرد – به عبارت دیگر – برای محصولات گران تر.


3. جعبه 
های راه راه

جعبه های راه راه (که به آن تخته راه راه، تخته فیبر راه راه یا تخته ترکیبی نیز می گویند) مواردی هستند که معمولاً به عنوان جعبه های مقوایی قهوه ای از آنها یاد می کنید که به عنوان مثال هنگام نقل مکان به خانه جدیدی از آنها برای بسته بندی وسایل خود استفاده می کنید.

تخته فیبر راه راه معمولا دارای سه لایه است. یک لایه موج دار یا فلوت دار که بین دو لایه مسطح بیرونی قرار گرفته است. لایه فلوت شده محل استحکام این محصول کاغذی است.

در بسته بندی، جعبه های راه راه اغلب به عنوان جعبه های ارسال کننده یا بسته های اصلی شناخته می شوند و بیشتر برای ارسال محصولات آماده خرده فروشی یک شرکت به فروشگاه ها در سراسر جهان استفاده می شوند.

راه راه نیز معمولاً به عنوان بسته بندی خرده فروشی اولیه به همان شیوه ای که از کارتن تاشو استفاده می شود استفاده می شود. در اینجا نمونه ای از جعبه خرده فروشی راه راه ساده بدون چاپ آمده است.

در این نمای نزدیک می توانید مواد فلوت موجدار را روی لبه جعبه مشاهده کنید.

این جعبه خرده فروشی راه راه از روش چاپی به نام فلکسوگرافی استفاده می کند. مناسب برای کاربردهای تک رنگ برخلاف چاپ لیتو لیبل، چاپ فلکسو مستقیماً روی جعبه چاپ می‌شود.

در اینجا می توانید فلوت روی سطح جعبه را مشاهده کنید.

جمع بندی کلی

اکثر محصولات مصرفی از تمام یا اکثر انواع جعبه های ذکر شده در بالا برای یک محصول استفاده می کنند، زیرا از تولید کننده به قفسه های فروشگاه می رود.

این 3 نوع رایج جعبه همگی از خمیر کاغذ با ضخامت های مختلف ساخته شده اند.

1. کارتن های تاشو (که به آن جعبه مقوایی ، کارتن مقوایی نیز گفته می شود  ) (مثال: جعبه غلات)

2. جعبه های سفت و سخت  (که به آن جعبه های تنظیم نیز می گویند ) (مثال: جعبه آیفون، جعبه جواهرات)

3. جعبه های راه راه (همچنین به نام تخته فیبر راه راه،  جعبه های ارسال کننده، جعبه  های مقوایی ) در محیط های حمل و نقل و خرده فروشی استفاده می شود.

جهت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

09121435281

02144987658

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *