جعبه سخت چیست؟

جعبه سخت که معمولا از لایه ام دی اف و چوب استفاده می کند. امروزه با توجه به گرایش مردم به زیبایی، سفارش و در نتیجه تولید این گونه جعبه ها رونق زیادی پیدا کرده است.

جعبه های سخت بیشتر برای محصولات گران قیمتی که ارزش مالی بالایی دارند استفاده می شود.

این امر به این دلیل است که هزینه زیادی برای محصول صرف می شود و مهم است که مشتری سالم بماند و از آن برای نگهداری جعبه های خود پس از مصرف استفاده کند که مصرف کننده در کنار قیمت تمام شده محصول، قیمت تمام شده جعبه را نیز جبران می کند. زیرا دوام و سلامت محصول خریداری شده برای او مهم است.

جعبه های سخت مانند سایر جعبه های مقوایی با کمی تفاوت در یک یا دو مرحله تولید می شوند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

مرحله اول: مرحله اول تهیه یک ورق مقوایی است که از خمیر درست می شود. این خمیر یا از تنه درخت به دست می آید. در این صورت از مواد درجه یک ساخته می شود یا از مقوای بازیافتی تهیه می شود که کیفیت مواد درجه یک را ندارد.

مرحله 2: پس از تهیه خمیر توسط مواد اتوماتیک، خمیر به دست آمده به صورت ورقه در می آید و از این ورقه ها برای مقوا و جعبه های سخت استفاده می شود. ورق های داخل جعبه کمی محکم تر از جعبه های کارتی هستند که معمولا از ورق هایی مانند کرجی یا مقرازیانی ساخته می شوند.

مرحله 3: پس از مرحله تولید ورق نوبت به تولید جعبه سخت می رسد که پس از به دست آوردن ابعاد مورد نظر، قالب برای آن ساخته شده و توسط قالب مخصوص تولید می شود که هزینه قالب بر عهده مشتری خواهد بود.

مرحله 4: برش جعبه در این مرحله به صورت خطی یا منحنی انجام می شود. همچنین جعبه های سخت و جود دایکاتور وجود دارد که جعبه ها نیز به صورت منحنی دیده می شوند.

نکته ای که جعبه سخت را از جعبه های مقوایی متمایز می کند، چسباندن لبه کارتن است که با چسب مخصوص با دست انجام می شود، یعنی این مرحله نیاز به نیروی انسانی دارد و ورق آن نیز سخت تر از مقوای معمولی است. روی هارد باکس زیبایی جعبه را دوچندان می کند که به گونه ای طراحی شده است که خاصیت ضد آب دارد که در فصول مختلف و در شرایط گرم و سرد به کیفیت آن آسیبی وارد نمی کند. زمان آن فرا رسیده است که جعبه‌های سخت کمی بالاتر از قیمت تضمینی هستند تا از این نوع جعبه‌ها برای مدت زمان طولانی‌تر و با دوام بالا استفاده کند.

مزایا و معایب جعبه سخت

هارد باکس ها در موارد و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و استفاده از آنها نشان دهنده ارزش بالای محصول است. در این قسمت به معرفی برخی از پرمصرف ترین صنایع و موارد استفاده شرکت های آرایشی و بهداشتی از جعبه های عطر و ادکلن های لوکس و گران قیمت می پردازیم که اغلب به عنوان هدیه نیز استفاده می شود.

استفاده از هارد باکس در شرکت های تلفن همراه در این صنعت بسیار رایج است و به وفور دیده می شود. دلیل این امر این است که چنین محصولاتی به دلیل آسیب پذیری اولیه خود در تأثیرگذاری هستند. جعبه‌های آن‌ها باید از مواد قوی ساخته شده باشد و به اندازه کافی قوی باشد که صحت نام تجاری را تأیید کند.

زیورآلات دلیل اصلی استفاده از جعبه های سخت و صنعت جواهرسازی و کادو به دلیل اهمیت زیبایی چنین کالایی است و همچنین علاوه بر اهمیت جذابیت و زیبایی، یک موضوع امنیتی نیز می باشد که برای جواهرات بسیار مهم است.

جعبه های سخت مزایای زیادی دارند. که برخی از آن ها شامل امکان مغناطیسی روی درب جعبه، حس خوشایندی که با لمس جعبه منتقل می شود و ظاهری ساده و در عین حال بسیار مجلل که همگی باعث افزایش طرفداران جعبه می شود.

تمامی محصولاتی که تولید می شوند 100% عالی نیستند و علاوه بر مزایایی که دارند معایبی نیز دارند. محصولی را می‌توان با کیفیتی برچسب‌گذاری کرد که با توجه به مقیاس‌ها، مزایای بیشتری نسبت به معایب داشته باشد. جعبه های سخت نیز از این قاعده مستثنی نیستند، به عنوان مثال، هنگامی که از آهنربا برای اتصال درب جعبه به بدنه آن استفاده می شود، آهنربای مورد استفاده ممکن است خواص مغناطیسی و سالم بودن جعبه را در مدت زمان طولانی از دست بدهد و این چنین است. با جعبه های سخت

انواع مدل هارد باکس

مدل های مختلفی از هارد باکس وجود دارد که یکی یکی آنها را بررسی می کنیم:

مدل تلسکوپی شبیه جعبه های تلفن همراه است که داخل یکدیگر قرار می گیرند که برای امنیت بیشتر این جعبه ها را آب بندی می کند.

کشویی: این مدل شبیه جعبه کبریت است که جعبه دارای قسمت برجسته روی در و جعبه است که به یکدیگر بسته می شوند.

دودی این مدل استایلی کلاسیک و ساده دارد که درب آن به بدنه چسبیده و جدا نمی شود. آهنربا و خواص مغناطیسی را می توان در این نوع جعبه اعمال کرد.

محفظه این مدل همان طور که از نامش پیداست مانند دودی باز و بسته می شود و برای لوازم آرایشی لوکس یا لباس و وسایل الکترونیکی استفاده می شود.

جعبه سخت

در حال حاضر سفارش و تولید هارد باکس کشور ما ایران است که با روندهای جدید، امروزه تقاضای زیادی برای تولید کنندگان لوازم جانبی لوکس، الکترونیکی و صادراتی دارد. آنها بیشتر از این نوع جعبه ها استفاده می کنند، درست است که قیمت این گونه جعبه ها نسبت به جعبه های ماشین بالاتر است، اما در صورت سفارش به تعداد زیاد و عمده قیمت آن ارزان تر خواهد بود. همچنین برخورداری از خدمات طراحی، رنگ و چاپ به زیبایی این گونه جعبه‌ها می‌افزاید که منجر به فروش بالاتر و در بخش صادرات، برند در ذهن مشتریان می‌شود.