کاتالوگ های چاپ شده و گروه هدف، نیروی محرکه خرید انگیزه هستند

کاتالوگ ضخیم و سنگین مدتها به عنوان یادگاری از دوران بدون اینترنت در نظر گرفته می شد. اما کاتالوگ به عنوان یک ابزار بازاریابی در حال احیای مجدد است و هنوز “در” است. این روند در حال دور شدن از رویه ضخیم به سمت بروشورهای براق خاص گروه هدف است.

امروزه کاتالوگ ها مستقل از کارکرد اصلی خود (یافتن و سفارش محصولات) عمل می کنند. امروزه تقاضا برای کاتالوگ هایی با طراحی جذاب و تخصصی وجود دارد که باعث ایجاد احساسات و در نتیجه، بیش از همه، تقویت وجهه شرکت یا انتقال کیفیت محصول می شود.

این امر کاتالوگ را به یک ابزار بازاریابی مهم تبدیل می کند که در آن محصولات، کالاها یا خدمات باید با ظاهری عالی ارائه شوند. این شامل یک طرح بندی عالی، عکس های عالی و متن های معنی دار است. خواه کاتالوگ محصول، برنامه تحویل، کاتالوگ قطعات یدکی یا لیست قیمت باشد: مدیران محصول، کارشناسان بازاریابی و طراحان گرافیک کارهای زیادی را روی این نوع بروشورهای تخصصی انجام می دهند. اگر می خواهید یک محصول چاپی عالی را در انتها در دستان خود نگه دارید، باید از یک چاپخانه برای چاپ کاتالوگ عالی استفاده کنید که به طور قابل اعتماد ایده های شما را روی کاغذ بیاورد. فراموش نکنید: کاتالوگ بهترین فروشنده شماست.

استاندارد کاتالوگ

 

استاندارد کاتالوگ های چاپ شده 4/4 رنگ در فرمت DIN A4 یا بروشورهای مفید با فرمت DIN A5 هستند. با این حال، بسیاری از قالب های دیگر نیز امکان پذیر است که می تواند کنجکاوی را برانگیزد. بسته به صحافی، تعداد صفحات می تواند از 8 صفحه تا 400 صفحه و بیشتر باشد.

اگر می‌خواهید کاتالوگ‌های ظریفی بسازید، می‌توانید انواع مختلفی را برای پوشش انتخاب کنید: به عنوان مثال، روکش مات یا براق با پوشش UV یا لمینیت فویل که استحکام بیشتر و درخشندگی بیشتر رنگ‌ها را تضمین می‌کند.

تیراژهای 1000، 25000 یا حتی 100000 غیر معمول نیست، اما چاپ دیجیتال مدرن و منعطف، امروزه امکان چاپ کاتالوگ ها را در تعداد کمتر با قیمت پایین فراهم می کند. هزینه های راه اندازی و راه اندازی صفحه چاپ افست پرهزینه وجود ندارد و زمان تولید نیز کاهش می یابد.

 

 

کاتالوگ و گروه هدف برای ارائه

به لطف چاپ دیجیتال، می توان به راحتی نسخه های اولیه، کاتالوگ های جزئی و گزیده، و همچنین نسخه های زبان های مختلف را تولید کرد و یا حتی نسخه های جداگانه را دوباره چاپ کرد. کاتالوگ های انفرادی و خاص گروه هدف را می توان به راحتی با هزینه های قابل قبول تولید کرد، برای مثال ده کاتالوگ مختلف برای ده گروه هدف مختلف.

نرم‌افزار ویژه جمع‌آوری کاتالوگ خود را با یک کلیک ماوس آسان می‌کند. چنین برنامه‌هایی این امکان را فراهم می‌آورند که گروه‌های محصول و محصولات را به‌صورت انعطاف‌پذیر مرتب کرده و صفحات استاتیک یا پویا اضافی را با اطلاعات اضافی اضافه کنید. علاوه بر این، برای هر سری کاتالوگ می توان به عنوان مثال یک صفحه عنوان جداگانه ارائه داد.

 

 

مزایای کوتاه مدت در تولید کاتالوگ

  • نسخه های پیشرفته به شما این امکان را می دهد که قبل از چاپ کل نسخه، پذیرش بازار کاتالوگ خود را آزمایش کنید.
  • شما فقط تعداد کاتالوگ هایی را که واقعاً نیاز دارید تولید می کنید. این نه تنها از ظرفیت اضافی جلوگیری می کند، بلکه در هزینه های ذخیره سازی نیز صرفه جویی می کند.
  • کاتالوگ های جزئی و گزیده با محتوای مبتنی بر نیاز، هدر رفت را کاهش می دهند و سود بیشتری دارند.
  • می‌توانید نسبت به به‌روزرسانی‌های قیمت یا تغییرات بازار واکنش انعطاف‌پذیری نشان دهید.
  • بهبود بازاریابی مستقیم: از طریق شخصی‌سازی، تأثیر تبلیغات را افزایش می‌دهید و بر این اساس سود می‌برید و در نتیجه می‌توانید فروش را افزایش دهید.

 

3 دلیل منطقی برای چاپ کاتالوگ

1.ابزار بازاریابی کلاسیک “کاتالوگ” را می توان با موفقیت با سایر استراتژی های تجاری ترکیب کرد. در دنیای چند کاناله، کاتالوگ های چاپی در نهایت فروش آنلاین را نیز افزایش می دهند.

2.کاتالوگ ها به طور فزاینده ای به اصطلاح “Magalog” تبدیل می شوند. کلمه magalog از  مجموع کلمه مجله و کاتالوگ تشکیل شده است.

 

3.هیچ کس نمی تواند از جذابیت کاغذ فرار کند: کاغذ به هیچ وجه مانند کاغذ نیست. کاغذ می تواند احساسات باورنکردنی را به شما القا کند. بعلاوه، می‌توانید کاتالوگ‌ها و بروشورها را مرور کنید، موارد مهم را علامت بزنید، آن‌ها را در هر جایی با خود ببرید و نیازی به دسترسی به اینترنت ندارید. کاتالوگ ها هفته ها در خانه می مانند. علاوه بر این، شما به سادگی می توانید یک کاتالوگ را به هر کسی تحویل دهید.کاتالوگ همیشه در دسترس است و هم وقت که به آن نیاز دارید می توانید آن را در دسترس خود ببینید .

 

دیدن اعتماد مردم را جذب می کنند

مطالعات نشان داده است که مردم نسبت به تبلیغات دیجیتالی، واکنش عاطفی و حافظه بیشتری از خود نشان می دهند. مطالعه دیگری که در سال 2017 انجام شد ، نشان داد که چاپ بر مصرف کنندگان بیشتر از خرید آنلاین یا رسانه های اجتماعی تأثیر می گذارد.

تبلیغات چاپی باعث فعالیت بیشتر در مناطقی از مغز می شود که با ارزش و تمایل مرتبط است. نتیجه؟ طراحی های سنتی کاتالوگ به احتمال زیاد مشتریان را به خرید محصولات شما متقاعد می کند تا کاتالوگ دیجیتال.

کاتالوگ های سنتی قابل اعتماد هستند و دردسر کمتری ایجاد می کنند

دلیلی وجود دارد که چرا مردم وقتی به فهرست آرگوس فکر می کنند، به طور خودکار کتاب فیزیکی را تصور می کنند. چاپ روش سنتی است – مردم به آن عادت کرده اند و به همین دلیل است که به طور خودکار انتظار دارند یک کاتالوگ فیزیکی به جای دیجیتال دریافت کنند.

به علاوه، برای مشاهده آن نیازی به صبر کردن برای بارگیری، دانلود یا نصب نرم افزارندارند.شما به راحتی کاتالوگ را می توانید ورق بزنید .

کاتالوگ ها توسط اینترنت محدود نمی شوند

زیبایی یک کاتالوگ فیزیکی چاپی این است که می توانید آن را هر کجا که هستید ببرید و هر کجا که هستید بخوانید. یک بروشور یا کاتالوگ با طراحی خوب می‌تواند هفته‌ها یا ماه‌ها روی میز قهوه‌خوری افراد به نمایش درآید. آنها بسیار راحت هستند زیرا می توانند در اندازه های مختلف باشند تا بتوان آنها را به راحتی حمل کرد یا در اطراف قرار داد.

محتوای دیجیتال باید برای چندین دستگاه بهینه شود. به عنوان مثال، کاتالوگی که برای مشاهده iPad ساخته شده است، لزوماً بدون کار طراحی هوشمندانه و دقیق، روی صفحه نمایش گوشی هوشمند ظاهر خوبی نخواهد داشت. اندازه دستگاه ها متفاوت است، در حالی که مشکلی در بهینه سازی کاتالوگ های چاپی وجود ندارد. به علاوه، نیازی به دسترسی به اینترنت ندارید.

معایب چاپ کاتالوگ

پس از چاپ نمی توانید تغییراتی ایجاد کنید

چاپ برای همیشه – به معنای واقعی کلمه. هنگامی که یک کاتالوگ را چاپ می کنید، نمی توانید به عقب برگردید و اشتباهات تایپی را تصحیح کنید ، آن لوگوی ضعیف را تغییر دهید یا اطلاعات را به روز کنید. قبل از ارسال آن به چاپگرها باید مطمئن شوید که همه چیز عالی است.

فضای محدود وجود دارد

با یک کاتالوگ چاپ سنتی، شما فقط فضای محدودی برای کار دارید. بنابراین باید اولویت بندی کنید که کدام عناصر طراحی و تصاویر سزاوار بیشتر صفحه هستند. این مورد در مورد کاتالوگ های دیجیتال صدق نمی کند.

محدودیت های تحقیقات بازار

نظارت بر محبوبیت کاتالوگ های چاپی سنتی به دلیل ماهیت آنها دشوارتر است. به‌طور بالقوه می‌تواند بهینه‌سازی محتوا را در آینده چالش‌برانگیزتر کند، زیرا همیشه نمی‌دانید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند.

به عنوان مثال، شما می توانید فروش فیزیکی را نظارت کنید، اما نه اینکه مشتریان از کجا آمده اند. اگرچه، اگر نتیجه نهایی یکسان باشد و فروش بیشتری داشته باشید، خوب، به هر حال چه کسی این معیار را بررسی می کند؟

مزایای کاتالوگ دیجیتال

یک کاتالوگ دیجیتال برای چندین پلتفرم دیجیتال فرمت شده است. این شامل گوشی‌های هوشمند، آی‌پد، تبلت و هر چیز دیگری در وب می‌شود – مانند وبلاگ‌ها. معمولاً به عنوان محتوای قابل دانلود در دسترس است.

این معمولاً محتوای تازه‌تر است

دامنه توجه در حال کاهش است و مردم می خواهند یک جریان ثابت از محتوا به آنها تحویل داده شود. این بدان معناست که محتوا باید رقابت کند تا جدیدترین و متداول باشد. کاتالوگ‌های دیجیتال معمولاً از نظر فرهنگی رایج‌تر هستند، در حالی که می‌توان آن‌ها را در صورت بی‌اهمیت شدن منابع، حتی پس از انتشار، ویرایش کرد.

ویدیوها و پیوندهای رسانه های اجتماعی به مشتریان این امکان را می دهند که بلافاصله برای خرید محصول به وب سایت شما مراجعه کنند. این کار مخاطبان شما را عمیق‌تر درگیر می‌کند زیرا تجربه خرید بی‌نظیری ایجاد می‌کند. همچنین به این معنی است که مخاطبان شما می توانند محتوای شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند تا نظرات، بازدیدها و تعامل بیشتر ایجاد کنند.

کاتالوگ های دیجیتال بسیار در دسترس هستند

روزگاری که دور یک کاتالوگ سنگین می چرخید و نگران ریختن چیزی روی جلد براق آن بود، گذشته است. مشتریان شما اکنون می توانند به کاتالوگ شما در هر دستگاهی که می خواهند دسترسی داشته باشند و آن را در هر کجا که هستند بخوانند – تا زمانی که به اینترنت دسترسی دارند.

 

معایب  کاتالوگ دیجیتال

فاصله توجه را کوتاه می کند

کاتالوگ های دیجیتال ممکن است از ابزارهای جذاب تری مانند ویدیوها و لینک ها استفاده کنند، اما این همیشه مثبت نیست. مطالعات همچنین نشان داده است که مردم تمایل دارند محتوای چاپی را بهتر از دیجیتال به خاطر بسپارند.

دلیلآن هم این است که کاتالوگ دیجیتال کمی گیج کننده است ، و تمام ذهن معطوف مشاهده موضوع نمی شود .

آنها یک نکته دارند وقتی یک ویدیوی تصادفی شروع به پخش می کند و یک تصویر در نوار کناری شروع به چشمک زدن می کند، خواندن چیزی روی صفحه چقدر دشوارتر است؟ به این دلیل است که این کلاسیک بودن همیشه جذابیت خود را حفظ خواهد کرد .

هر کاتالوگی برای دیجیتال مناسب نیست

برخی از کاتالوگ ها ممکن است برای مسیر سنتی مناسب تر باشند، زیرا همه چیز به چشم انداز کسب و کار شما و مخاطبان هدف بستگی دارد. به عنوان مثال، یک کاتالوگ مد لوکس در خیابان های مرتفع در چاپ بهتر از دیجیتال کار می کند. این مناظر زیبا و لباس در سایه های پر جنب و جوش و پارچه های مجلل روی کاغذ بهتر به نظر می رسند.

کاغذ ابریشم می تواند به کاتالوگ های سنتی کمک کند و محتوای آنها گران و با کیفیت تر به نظر برسد. این دقیقاً همان احساسی است که شما می خواهید در کسب و کارتان داشته باشد.

تغییرات قیمتی چاپ دیجیتال

در گذشته، می‌توانستید استدلال کنید که دیجیتال ارزان‌تر است. بر کسی پوشیده نیست که چرا نشریاتی مانند مجله نیوزویک و ایندیپندنت دنیای چاپ را برای دیجیتال رها کردند. با این حال، با افزایش تقاضا و محبوبیت، هزینه نیز افزایش می یابد که می تواند به یک مسئله واقعی تبدیل شود.

کسب و کارهایی که بودجه بیشتری دارند می توانند پلتفرم های بهتری را خریداری کنند. این فرصت کمی را برای کسب و کارهای کوچکتر باقی می گذارد زیرا متمایز شدن از رقبا دشوارتر است. با وجود مزایا و معایب آنها، بحث قدیمی بین انتشار سنتی و دیجیتال احتمالا هرگز پایان نخواهد یافت .

هر دو مزایا و معایب خود را دارند. در نهایت، این بستگی به کسب و کار شما دارد و اینکه چگونه می خواهید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. آنها چگونه می خواهند پیام شما را بشنوند یا در مورد محصولات و خدمات شما اطلاعات کسب کنند؟

پاسخ این سوال را برای ما کامنت کنید.