بسته بندی فوم یکبار مصرف فست فود

انواع بسته بندی برای فست فود چیست و چه مدل هایی را می توان برای بسته بندی فست فود در نظر گفت؟ با ما همراه باشید تا به بررسی انواع مختلف جعبه و دسته بندی برای مواد غذایی بپردازیم.

جزء اصلی بسته بندی فوم فوم یکبار مصرف دارای دو جزء اصلی پلی پروپیلن PP و پلی استایرن PS می باشد. این عایق، مقاوم در برابر فشار و ارزان است که به این معنی است که به طور گسترده استفاده می شود. با این حال، این رویکرد مشکلات خاص خود را دارد که به آن آلودگی سفید نیز می گویند.

 

درباره  آلودگی سفید

آلودگی سفید اثر منفی ناشی از زباله های پلاستیکی است. بسته بندی فوم یکبار مصرف یکی از منابع آلودگی است. بقیه کیسه های پلاستیکی، لیوان های پلاستیکی و سایر مواد پلاستیکی هستند.

خطرات بسته بندی فوم یکبار مصرف فست فود

یکی از بزرگترین خطرات آن در این نوع بسته بندی فست فود این است که وقتی دمای غذا از 65 درجه بیشتر شود، مواد سمی مانند بیسفنول A آزاد می کند و به غذای شما نفوذ می کند.

علاوه بر این، بسته بندی فوم یکبار مصرف پلاستیکی بی کیفیت (پلی پروپیلن که به طور کامل پلیمریزه نشده است) دارای دایمرها و تریمرهای باقیمانده است. آنها برای سلامتی ما مضر هستند.

 

چگونه خطرات را کاهش دهیم

برای جلوگیری از مشکلات بسته بندی مواد غذایی، زمانی که نیاز به بسته بندی غذای گرم دارید، نوع بسته بندی مناسب را انتخاب کنید.

نکته مهم دیگر این است که حتما تاریخ چاپ شده و علائم بازرسی کیفیت و ایمنی در قسمت بیرونی بسته بندی را بررسی کنید.

اگر فونت چاپ شده تمیز یا واضح باشد و علائم کیفیت و ایمنی وجود داشته باشد، به طور کلی واجد شرایط است.

 

بسته بندی فست فود پلاستیکی PP

بسته بندی فست فود پلاستیکی PP از پلی پروپیلن ساخته شده است.
این نوع بسته بندی فست فود در مقایسه با نوع دیگر پلی پروپیلن، مزیت بیشتری در تحمل دماهای بالا دارد.

ظاهر کلی بسته بندی فست فود پلاستیکی PP

ظاهر این نوع بسته بندی فست فود شفاف، قوی، غیر سمی و بی ضرر است.
جعبه های قفل معمولاً در جایی هستند که ما این نوع مواد را می بینیم.

ظاهر این نوع بسته بندی فست فود شفاف، قوی، غیر سمی و بی ضرر است.

جعبه های قفل معمولاً در جایی هستند که ما این نوع مواد را می بینیم.

کاغذ بسته بندی فست فود:

این نوع بسته بندی کاغذی معمولا در این نوع بسته بندی دیده می شود:

1.جعبه کاغذی

2.کاسه کاغذی

3. کیسه کاغذی

مواد اولیه بسته بندی کاغذی بیشتر به عنوان بسته بندی کاغذ کرافت شناخته می شود ، اما این تنها نسخه نیست.

 

5 نوع بسته بندی کاغذی در زیر ذکر شده است

فیبر گیاهی:

مواد اولیه آن الیاف زراعی مانند کاه برنج، کاه گندم، باگاس و کاه است. بنابراین، چنین محصولاتی از نظر قیمت رقابتی هستند. علاوه بر این، بسته‌بندی فست‌فود با فیبر گیاهی دور ریخته می‌شود که می‌تواند خاک حاصلخیز را پرورش دهد. همچنین می توانید آنها را برای خوراک دام جمع آوری کنید

بسته بندی غذای آماده برای یک کافی شاپ

کرافت

بسته بندی طبیعی کرافت برای ظروف فست فود بسیار مناسب است، زیرا 100٪ قابل بازیافت هستند و بسیاری از آنها از کاغذ کرافت بازیافتی ساخته شده اند.

بسته بندی مواد غذایی روزانه حجم زیادی مصرف می شود، بنابراین اگر به جای ظروف کاغذی قابل بازیافت از ظروف پلاستیکی برای بسته بندی مواد غذایی استفاده کنیم، باعث آلودگی بسیار جدی محیط زیست می شود.

بنابراین، امروزه مردم تمایل دارند از بسته بندی جعبه مواد غذایی کاغذی کرافت سازگار با محیط زیست استفاده کنند.

کیسه کاغذ کامپوزیت

معمولا دو یا چند لایه از مواد با هم وجود دارد. مواد متداول عبارتند از DAO: BOPP (سبک)، MOPP (گنگ)، زرد، سفید و کاغذ کرافت.
نایلون، کاغذ، PET، VMPET (PET با روکش آلومینیوم)، PVDC، NY، AL (آلومینیوم خالص)، CPP، RCPP (CPP پخت و پز)، PE، VMCPP (CPP با روکش آلومینیوم)

بنر غذای آماده

نایلون، کاغذ، PET، VMPET (PET با روکش آلومینیوم)، PVDC، NY، AL (آلومینیوم خالص)، CPP، RCPP (CPP پخت و پز)، PE، VMCPP (CPP با روکش آلومینیوم) مقوای ویژه برای بسته بندی یکبار مصرف که عمدتاً از خمیر کاه ساخته شده است:

از افزودنی های شیمیایی برای بهبود کیفیت خمیر کاه برای بهینه سازی فناوری کاربرد استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که عملکرد آن به خواص فیزیکی خمیر چوب نزدیک است. در عین حال، می تواند هزینه تولید مقوای ظروف غذاخوری و کاغذ بازیافتی را کاهش دهد و مشکل فزاینده مواد خام خمیر کاغذ را کاهش دهد.

محصولات قالب گیری خمیر کاغذ:

قالب گیری خمیر یک فناوری کاغذسازی سه بعدی است. اشکال خاص آنها توسط یک قالب مخصوص روی دستگاه قالب گیری قالب گیری می شود. در این فرآیند ماده اولیه کاغذ باطله است.

OIP 1 1 uai

 

با این حال، همه این نوع بسته بندی های کاغذی فرآیند تولید مشابهی دارند که به طور کلی به دنبال این مراحل هستند:

1. ابتدا از ابزارهای مهر زنی و شکل دهی برای انجام فشرده سازی استفاده می شود .

2. دوم، افزودنی های شیمیایی روی سطح را نقشه برداری کنید. این عامل شیمیایی می تواند از نشت آب جلوگیری کند.