زمینه ای از چاپ افست

 

چاپ افست که به آن لیتوگرافی افست یا لیتو افست نیز می گویند ، در چاپ تجاری، روش چاپ پرکاربرد است که در آن تصویر مرکب شده روی یک صفحه چاپ بر روی یک صفحه چاپی چاپ می شود.لاستیک سیلندر و سپس ( یعنی افست) به کاغذ یا مواد دیگر سیلندر لاستیکی انعطاف پذیری زیادی را به همراه دارد و امکان چاپ روی چوب، پارچه، فلز، چرم و کاغذ خشن را فراهم می کند.

در چاپ افست، ماده ای که قرار است چاپ شود نه بالای سطح صفحه چاپ قرار می گیرد (مانند چاپ لتر) و نه در زیر آن فرو می رود (مانند چاپ قلمی یا گراور ). در عوض، با سطح صفحه هم سطح است.

 

 

چاپ افست یا لیتوگرافی

چاپ افست مدرن بر روی دستگاهی انجام می شود که اساساً از سه سیلندر دوار تشکیل شده است: یک سیلندر صفحه ای که صفحه فلزی به آن بسته می شود. یک سیلندر که با یک ورقه لاستیک پوشانده شده است. و یک سیلندر قالب گیری که کاغذ را در تماس با سیلندر پتو فشار می دهد. سیلندر صفحه ای ابتدا با یک سری غلتک مرطوب کننده که رطوبت را در دانه بندی فلز رسوب می کند، در تماس است. سپس یک سری غلتک مرکب از روی صفحه عبور می کند و جوهر توسط نواحی نگهدارنده آب پس زده می شود و توسط تصویر چرب پذیرفته می شود. تصویر مرکب شده به پتوی لاستیکی منتقل می شود و سپس به کاغذی که در اطراف سیلندر قالب گیری حرکت می کند، جابجا می شود.

 

مزایا 

چاپ با کیفیت بالا 

مهمترین مزیت چاپ افست کیفیت آن است. بر خلاف سایر دستگاه‌های چاپ، چاپ افست از طرح‌های رنگی واقعی مانند رنگ‌های پنتون برای تولید کیفیت رنگ بی‌نظیر استفاده می‌کند. اپراتور چاپگر می‌تواند میزان جوهر استفاده شده برای هر چاپ را کنترل کند، به این معنی که محصول نهایی می‌تواند قرارداد کافی را در خود تصاویر فراهم کند. در نتیجه، از هر چاپ یک تصویر واضح و واضح دریافت می کنید.

 

انواع مواد 

یکی دیگر از مزایای چاپ افست این است که امکان چاپ بر روی سطوح مختلف را فراهم می کند. از آنجایی که برای مثال، مانند چاپگر دیجیتال، یک تکه کاغذ را از طریق غلتک تغذیه نمی کنید، اپراتورها می توانند تقریباً روی هر سطحی که اجازه می دهد چاپ کنند. می توانید بر روی فلز، چوب، پارچه، وینیل و انواع مختلف کاغذ، مقوا و پلاستیک چاپ کنید. این توانایی به محصولات واقعا منحصر به فرد اجازه می دهد.

 

ارزش بالا برای حجم بالا

همانطور که در بالا ذکر شد، چاپ افست نیاز به ایجاد صفحات جداگانه برای هر رنگ از یک کار چاپی دارد. از آنجایی که پرس های افست به این صفحات خاص برای هر کار چاپی نیاز دارند، به سرمایه گذاری اولیه گران قیمت نیاز دارد تا به ارائه افست محصول با کیفیت بالا نیاز داشته باشد. با این حال، هنگامی که صفحات ساخته می شوند، پرس افست می تواند حجم بالایی از چاپ را با هزینه اضافی بسیار کمی تولید کند. هر چه حجم مورد نیاز بیشتر باشد، مقدار دریافتی از آفست بیشتر است.

 

قیمت و تعرفه چاپ افست 

قیمت چاپ افست متغیر بوده و تنها چیزی که در مورد قیمت می توان مطرح کرد این است که این نوع چاپ برای تیراژهای بالا مناسب می باشد و صرفه ی اقتصادی بالا و قیمت مناسبی برای تیراژ نهایی شما دارد. برای استعلام قیمت چاپ افست با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

مفتخریم تا بخترین قیمت چاپ افست با بالاترین کیفیت را در ایران به شما ارائه دهیم . کیفیت بالای چاپ افست دمیرچی را می توانید در نمونه کارهای تولید شده ببنیید.

معایب 

 

نه بالاترین کیفیت 

اگرچه چاپ افست کیفیت چاپ بالاتری نسبت به چاپ دیجیتال دارد، اما بالاترین کیفیت موجود را ارائه نمی دهد. به عنوان مثال، چاپ عکس گراور که از یک فرآیند فتو مکانیکی با صفحات مسی و بافت ژلاتینی حساس به نور استفاده می کند، تصاویر بسیار دقیق و واضحی را به همراه دارد. همچنین، روتوگراور، که از پرس چرخشی استفاده می‌کند، چاپ‌های برتری را تولید می‌کند که معمولاً در چاپ‌های بلند مجلات یا تمبرها یافت می‌شود.

هزینه بالا برای حجم کم 

با توجه به هزینه های بالای راه اندازی مربوط به ایجاد و تولید صفحات، چاپ افست ارزش مناسبی برای کارهای چاپی که به حجم کمتری نیاز دارند نیست. علاوه بر هزینه بالا، توسعه و استفاده از صفحات می تواند زمان قابل توجهی را صرف کند، و برای کسانی که نیاز به زمان های برگشت سریع دارند، چاپ دیجیتال ارزش بسیار بهتری را ارائه می دهد.

مرکب چاپ افست

مرکب چاپ از چهار رنگ اصلی تشکیل شده است که به آن CMYK که مخفف رنگ ها می باشد تشکیل شده است .
هرچه قدر مرکب غلظت مناسب تری داشته باشد و دارای پیگمنت های بیش تری باشد کیفیت چاپ را بالا برده و کار بسیار شارپ و واضح در می آید .
رنگ های ایرانی و خارجی داریم که کیفیت بهتر آن برای رنگ های خارجی می باشد.

 

 

 

چرا چاپ افست را انتخاب کنیم 

  1. کیفیت بالا: این فرآیند تصاویر و متون با کیفیت بالا را با دقت و وضوح رنگ عالی تولید می کند و آن را به گزینه ای ایده آل برای پروژه های بسته بندی که نیاز به ظاهری حرفه ای و چشم نواز دارند تبدیل می کند.
  2. تطبیق پذیری: می توان از آن بر روی سطوح مختلف از جمله کاغذ، مقوا و پلاستیک استفاده کرد که آن را به یک روش چاپ همه کاره برای انواع مختلف بسته بندی تبدیل می کند.
  3. مقرون به صرفه: چاپ لیتو برای دوره های تولید در مقیاس بزرگ مقرون به صرفه است و هزینه راه اندازی کمتری نسبت به سایر روش های چاپ دارد.
  4. سازگاری: چاپ افست نتایج ثابتی را در طول دوره های تولید بزرگ ایجاد می کند و تضمین می کند که محصول نهایی استانداردهای کیفی مورد نظر را برآورده می کند.

چاپ افست ویژه ترین چاپ برای بسته بندی 

چاپ افست لیتوگرافی یک تکنیک چاپ مهم و پرکاربرد در صنایع مختلف از جمله بسته بندی است.

با پیشرفت فناوری، چاپ افست همچنان نقش مهمی در صنعت بازی می‌کند و فرصت‌های جدیدی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا راه‌حل‌های بسته‌بندی نوآورانه و جذاب بصری ایجاد کنند.

بنابراین اگر در نظر دارید از این تکنیک چاپ برای پروژه بسته بندی بعدی خود استفاده کنید، می توانید خیالتان راحت باشد که این روش گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا چاپ هایی با کیفیت بالا، همه کاره و مقرون به صرفه ایجاد کنید که نیازهای شما را برآورده کند و فراتر از آن باشد!

 

زمان استفاده از افست 

نکته اصلی از این موارد چیست؟

تعیین روش صحیح چاپ برای پروژه شما مستلزم بررسی بسیاری از مشخصات، از جمله زمان، بودجه و نوع ماده ای است که می خواهید محصول نهایی خود را روی آن چاپ کنید. اگر کتاب، روزنامه یا مجلات چاپ می کنید، افست ممکن است بهترین راه باشد. یا اگر یک پروژه بسیار منحصر به فرد دارید که نیاز به چاپ روی مواد خاص دارد، افست را بهترین انتخاب خود در نظر بگیرید.

با این حال، اگر برای چند بروشور به چاپ سریع نیاز دارید و به بالاترین کیفیت نیاز ندارید، روش‌های دیگری مانند چاپ دیجیتال ممکن است بهتر باشد.

در مجموع، وقتی نوبت به چاپ با کیفیت و تیراژ بالا می رسد، مزایای چاپ افست بیشتر از معایب آن است.