نکات مهم در مورد چاپ لیبل و برچسب

لیبل‌ها یا برچسب‌ها از نوع‌های مختلفی برای چاپ و استفاده در صنایع و کاربردهای مختلف استفاده می‌شوند.
مجموعه چاپ دمیرچی ، به صورت کاملا تخصصی و حساب شده روی تمامی محصولات چاپی کار نموده از جمله ی این فعالیت ها می توان به چاپ بر چسب و لیبل با دستگاه های فوق العاده پیشرفته مثال زد . با ما همراه باشید تا به بررسی لیبل بپردازیم .

 

برخی از انواع رایج لیبل‌ها :

  1. لیبل‌های برش‌دار: این لیبل‌ها به صورت چسبیده بر روی کارتن‌ها و بسته‌های مختلف به کار می‌روند. این لیبل‌ها به دو صورت مات و براق تولید می‌شوند و می‌توانند دارای روکش UV باشند.
  2. لیبل‌های فرموله شده: این لیبل‌ها برای استفاده در صنایع شیمیایی، دارویی و غذایی به کار می‌روند. این لیبل‌ها دارای چاپگرهای خاصی هستند و برای محافظت از محتویات بسته به‌کار می‌روند.
  3. لیبل‌های پلی استر: این لیبل‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی و پوشش رنگی مات و براق، به عنوان یکی از محبوب‌ترین نوع لیبل‌ها در بسته‌بندی‌های دارایی، خودرو و الکترونیک استفاده می‌شوند.
  4. لیبل‌های ترموچاپ: این لیبل‌ها برای چاپ روی محصولات غذایی، نوشیدنی، کالاهای خانگی و محصولات دارویی به کار می‌روند. این لیبل‌ها دارای پوشش چربی محافظ برای جلوگیری از آسیب به چاپ هستند.
  5. لیبل‌های مخصوص تبلیغاتی: این لیبل‌ها معمولاً برای تبلیغات و برندینگ محصولات به‌کار می‌روند. این لیبل‌ها می‌توانند دارای طرح‌های خاصی باشند.

 

اصول سه نوع چاپ لیبل

چاپ دمیرچی سه نوع اصلی چاپ لیبل را ارائه می دهد: چاپ لیبل دیجیتال، چاپ فلکسوگرافی و چاپ روی صفحه چرخشی. در اینجا اصول اولیه انواع چاپ آورده شده است:

  • چاپ دیجیتال : در چاپ دیجیتال، یک فایل الکترونیکی یک تصویر دیجیتال را به مجموعه ای از نقاط به نام بیت مپ یا تصویر شطرنجی تبدیل می کند. بیت مپ دستگاه تصویربرداری چاپگر را به جایی که باید جوهر و تونر برای ایجاد یک برچسب قرار دهد هدایت می کند. بر خلاف انواع دیگر چاپگرهای لیبل، چاپگرهای دیجیتال از صفحات فلزی برای ایجاد تصاویر خود استفاده نمی کنند. چاپ دیجیتال اجازه می دهد تا دسته های کوچکتری از برچسب ها را نسبت به سایر انواع چاپ انجام دهید. همچنین می توانید از چاپ دیجیتال برای ایجاد تصاویر متغیر استفاده کنید، جایی که هر برچسب دارای بارکد یا مجموعه ای از اعداد کمی متفاوت است. برچسب های چاپ دیجیتال با وضوح بالا بر روی طیف گسترده ای از مواد کاغذ و فیلم ظاهر می شوند.

 

  • چاپ فلکسوگرافی : فرآیند چاپ فلکسوگرافی، برچسب ها را از طریق یک سری صفحات چرخشی ارسال می کند. یک غلتک تخصصی در ابتدای فرآیند چاپ یک رنگ را به هر صفحه تحویل می دهد و همه صفحات با هم کار می کنند تا رنگ های مختلف را به هر برچسب تحویل دهند. فرآیند فلکسوگرافی به طور یکپارچه با مراحل چاپ اضافی مانند برش قالب و لمینت ادغام می شود. برچسب های فلکسوگرافی اغلب بر روی مواد غیر متخلخل از جمله پلاستیک، فویل، کاغذ قهوه ای و کاغذ سرویس غذا ظاهر می شوند. آنها همچنین روی بسته بندی های آستین کوچک بسیار خوب کار می کنند.

 

  • چاپ روتاری روی صفحه : چاپ صفحه روتاری از دهه 1800 مورد استفاده قرار گرفته است. وقتی برچسب‌هایی را با چاپ صفحه چرخشی ایجاد می‌کنید، چاپگر جوهر را از سوراخ‌های مش سوراخ‌دار عبور می‌دهد. این فرآیند چاپ با طیف گسترده ای از مواد و جوهرها سازگار است و برچسب های بافتی با جذابیت بصری و لمسی بیشتر ایجاد می کند. می‌توانید از چاپ چرخشی برای ایجاد حروف بریل استفاده کنید که برچسب‌های شما را گیرا تر می‌کند.

 

نکات طراحی برچسب برای محصولات شما

در اینجا چند نکته برای ایجاد لیبل های با کیفیت بالا در طول فرآیند طراحی و چاپ لیبل آورده شده است:

  1. در نظر بگیرید که خریداران شما چه چیزی را دوست دارند: در مورد جمعیتی که می خواهید با بسته بندی محصول خود به آنها برسید فکر کنید. در مورد نوع برچسب و بسته بندی محصولات تحقیق کنید که این جمعیت به چه چیز هایی علاقمندند و چه چیزهایی را دوست ندارند.
  2. طراحی متناسب با نام تجاری خود ایجاد کنید: پس از بررسی و تحقیق در مورد جمعیت شناسی خود، زمان آن رسیده که طرحی چشم نواز داشته باشید که برای آنها جذاب باشد. اگر یک طراح گرافیک استخدام می کنید، از او بخواهید که ماکت هایی از طرح های بالقوه ایجاد کند. طرح ها باید متناسب با برند کسب و کار شما باشد و تصویری را که می خواهید به مشتریان ارائه دهید منعکس کند.
  3. تماس با نوار و لیبل ایالات متحده: پس از انتخاب طرح لیبل خود، برای شروع فرآیند چاپ با ما تماس بگیرید. ما به شما کمک می کنیم فرآیند چاپ مناسب را برای لیبل های خود انتخاب کنید. ما همچنین به شما کمک می‌کنیم تا یک الگوی طراحی مانند قالب‌های برش، آستین کوچک یا قالب تخصصی انتخاب کنید