چاپ افست بیش از یک قرن است که برای تولید مواد چاپی برای سازمان ها و مشاغل وجود داشته است. محتوای گرافیکی و تصاویری که ایجاد می‌کند می‌تواند غنی و واضح باشد، در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و رنگ‌ها.

قابل درک است که صاحبان مشاغل اغلب می خواهند کل فرآیند را ارزیابی کنند و بفهمند که آیا کیفیت تصویر و هزینه کلی ارزش آن را دارد یا خیر.  برای استفاده بهینه از خدمات چاپ افست، باید با مزایا و مقرون به صرفه بودن آن آشنا شوید. پس از همه، شما می خواهید مطمئن شوید که این تصمیم درست برای کسب و کار شما است.

سوالات متداول در مورد چاپ افست 

صاحبان مشاغل از چاپ افست برای چاپ تبلیغات و سایر مواد تبلیغاتی استفاده می کنند. کنجکاو در مورد نحوه عملکرد این فرآیند هستید؟ در اینجا به برخی از سوالات متداول پاسخ می دهیم.

 

  1. خدمات چاپ افست چیست؟

پرس های افست از فرآیندی برای تکمیل مواد چاپی استفاده می کنند. کل این روش طبق این اصل اساسی عمل می کند که آب و جوهر با هم مخلوط نمی شوند، بنابراین جوهر فقط به قسمت هایی می چسبد که هنوز چاپ نشده اند. به طور کلی، تصاویر و متن ها بر روی صفحات چاپی با روش های مختلف تنظیم می شوند. آب معمولاً به قسمت‌هایی اضافه می‌شود که باید خالی بماند تا از چاپ هر چیزی در آنجا جلوگیری شود.

چاپ افست از روش‌های چاپ سنتی که جوهر روی صفحه‌ای که مستقیماً روی کاغذ قرار داده می‌شود، استفاده نمی‌کند. درعوض، جوهر قبل از اینکه مستقیماً از روی حصیر به جای صفحه روی کاغذ اعمال شود، روی یک تشک لاستیکی یا پتو قرار می‌گیرد.

 

  1. آیا این یک نوع فناوری منسوخ شده است؟

چاپ افست سالهاست که وجود داشته و همچنان قابل اجراست و بیش از 90 درصد از مواد چاپی جهان با استفاده از این روش تولید می شود. چاپگرهای افست امروزی بسیار کارآمدتر از چاپگرهای گذشته هستند، اگرچه اصول اولیه بدون تغییر باقی مانده است.

  1. چاپ افست چه نوع کیفیت تصویری را ارائه می دهد؟

برخلاف سایر روش‌های چاپ، چاپ افست تصاویر واضح و شفافی ایجاد می‌کند که در طول فرآیند چاپ محو یا محو نمی‌شوند. این کیفیت و ثبات تصویر است که در پس محبوبیت مداوم آن در تجارت است.

  1. چرا از آن به عنوان چاپ 4 رنگ یاد می شود؟

چاپگرهای رومیزی جوهر افشان تجاری و ماشین های چاپ افست هر دو از چهار رنگ اصلی جوهر استفاده می کنند: فیروزه ای، سرخابی، زرد و مشکی یا CMYK.

در حالی که چاپگرهای جوهرافشان جوهرهای مختلف را هنگام عبور از چاپگر با هم اعمال می کنند، چاپ افست هر رنگ را جداگانه اعمال می کند. یک رنگ در هر بشقاب نقاط ریز جوهر رنگی در الگوهای خاصی اعمال می شود که باعث می شود مردم فکر کنند طیف گسترده ای از رنگ ها را می بینند. به همین دلیل است که چاپ افست به عنوان چاپ 4 رنگ یا لیتوگرافی 4 رنگ نیز شناخته می شود.

این فرآیند همچنین می‌تواند از جوهرهای از پیش مخلوط شده در رنگ‌های خاص از جمله فلورسنت و فلزی استفاده کند. این «رنگ‌های نقطه‌ای» به چاپگرها اجازه می‌دهد تا به رنگ‌هایی خارج از محدوده طبیعی رنگ‌های موجود در سایر فرآیندهای چاپ دست یابند.

 

  1. چرا چاپ افست را به روش های دیگر انتخاب کنیم؟

چاپ افست مزایای زیادی نسبت به سایر روش های چاپ دارد. آنها عبارتند از:

  • کیفیت بالا 

چاپ افست هر بار که چاپ می شود تصاویر با کیفیتی ایجاد می کند. از آنجایی که جریان جوهر توسط اپراتور چاپگر قابل کنترل است، تعداد چاپ های هدر رفته کمتری نسبت به روش های دیگر وجود دارد. (آنهایی که کار نمی کنند احتمالاً کنتراست کافی را در مواد چاپ شده ارائه نمی دهند.) نتیجه تصاویر تمیز و واضح روی هر قطعه است.

  • سریع

اگرچه ایجاد صفحات فلزی ویژه و تنظیم تجهیزات برای چاپ افست ممکن است به تلاش بیشتری نیاز داشته باشد، اما با در نظر گرفتن سرعت ارزش وقت گذاشتن را دارد.

این روش برای کارهای با حجم زیاد مناسب است زیرا می تواند مواد را بسیار سریعتر از سایرین چاپ کند. این به این دلیل است که چاپگرهای استاندارد ممکن است در طول چرخه چاپ جوهر خود را تمام کنند. اما چاپ افست ثبات را در سراسر فرآیند چاپ تضمین می کند زیرا اپراتور جریان جوهر را کنترل می کند. با این کار، بدون نیاز به بررسی جوهر یا کیفیت تصویر، حجم زیادی از مواد چاپ شده در یک بازه زمانی کوتاه ایجاد می شود.

  • مقرون به صرفه

چاپ افست نسبت به روش های دیگر ارزان تر است و کیفیت بهتری نسبت به سایر روش ها ارائه می دهد. بهترین بخش این است که هر چه مواد بیشتری نیاز داشته باشید، هر قطعه ارزان‌تر خواهد بود.

  • همه کاره

یکی از بزرگترین مزیت های چاپ افست قابلیت چاپ بر روی انواع سطوح است. می توانید روی چوب، پلاستیک، پارچه، چرم، وینیل، فلز و انواع مختلف کاغذ چاپ کنید. این به شما امکان می دهد یک پروژه منحصر به فرد ایجاد کنید که در آن محدودیتی برای انتخاب مواد نداشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *