سلفون چاپی چیست 

پس از انجام تمامی مراحل چاپ، محصول باید استحکام لازم را در برابر برخی عوامل خارجی مانند رطوبت داشته باشد و پوشش سلفون باعث می شود که لایه بسیار نازکی از سلفون بر روی دستگاه تعبیه شده و با استفاده از چسب مخصوص به محصولات چسبانده شود. برای چسباندن این پوشش دو روش حرارتی و مکانیکی وجود دارد که با استفاده از چسب به محصول چسبانده می شود. در واقع روکش سلفون قبل از مرحله برش روی کاغذ چسبانده می شود. روش های حرارتی می توانند باعث شوند که لایه نازک بهتر روی کاغذ بچسبد.

ویژگی های سلفون چاپی 

پوشش سلفون در صنعت چاپ از انعطاف پذیری بالا، استحکام بیشتر و صرفه اقتصادی کمتری نسبت به سایر پوشش ها برخوردار است. روکش سلفون در دو نوع مات و براق قابل استفاده است. پوشش سلفون مات ظاهری مات نسبت به پوشش سلفون براق دارد و دید بهتری را در مناطق روشن ایجاد می کند. پوشش سلفون براق حاوی شفافیت بوده و نور را منعکس می کند.

انواع پوشش سلفون

انواع پوشش های سلفون مورد استفاده روی محصولات دارای ویژگی های خاص خود هستند:

پوشش سلفون مات

پوشش سلفون مات در محیط های پرنور به دلیل تیرگی پوشش از انعکاس نور از محیط های پرنور جلوگیری می کند و در نتیجه باعث افزایش دید می شود. این نوع پوشش رنگی با کیفیت بالا ارائه می دهد و کمی از شفافیت رنگ می کاهد.

پوشش سلفون براق

پوشش سلفون براق شفاف تر از پوشش مات است. در چنین پوششی، رنگ ها زنده تر به نظر می رسند. در محیط های روشن، چنین پوششی امکان انتقال مستقیم و عالی نور را فراهم می کند.

مشکلات مربوط به سلفون کشی

استفاده از روکش های سلفون باعث زیبایی ظاهر محصول چاپ شده می شود. اما این امر می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد زیرا پس از استفاده از پوشش سلفون، محصول نیاز به تا و برش دارد و وجود پوشش سلفون باعث آسیب دیدن محصول نهایی می شود. در صورت نیاز به تا زدن و برش، باید از روش های دیگر پوشش استفاده کنید یا محصولات خود را به چاپخانه حرفه ای بسپارید که از بروز چنین مشکلاتی می کاهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *