طراحی تبلیغات و طراحی گرافیک

طراحی تبلیغات و طراحی گرافیک دو رشته ای هستند که به راحتی می توان آنها را با یکدیگر اشتباه گرفت. اما در واقع از چند جهت متفاوت هستند. تفاوت اصلی بین این دو این است که طراحی تبلیغات بیشتر در مورد ایجاد مفاهیم تبلیغاتی در مقیاس کامل است ، در حالی که طراحی گرافیک بیشتر در مورد ایجاد تصاویر بصری با متن، فونت، رنگ و ترکیب است .

توجه به کلمه تبلیغات در اصطلاح طراحی تبلیغات بسیار مهم است.

این بدان معناست که یک طراح تبلیغات در صنعت تبلیغات کار می کند، متفاوت از طراحان گرافیک که می توانند در چندین صنعت مختلف کار کنند. وقتی در مورد رابطه بین طراحان تبلیغات و طراحان گرافیک صحبت می کنیم، خوب است توجه داشته باشیم که معمولاً در یک تیم خلاق با هم کار می کنند .

اغلب اوقات، این تیم خلاق بخشی از یک آژانس تبلیغاتی است، جایی که طراح تبلیغات با کمک افراد خلاق دیگر، مفهومی را که طراح گرافیک به آن جان می بخشد، خلق می کند.

بیایید نگاهی بیندازیم که هر کدام در زمینه کاری خود چه فعالیتی انجام می دهند و چگونه با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک کار می کنند .

طراح تبلیغاتی چه وظیفه ای دارد

یک طراح تبلیغات مستقیماً با مشتری کار می کند. کار آنها ایجاد مفهومی برای یک کمپین تبلیغاتی است که می تواند انواع مختلفی از محتوا را شامل شود. از طرح های چاپی گرفته تا تبلیغات تلویزیونی و موارد دیگر می باشد.

هدف اصلی یک طراح تبلیغات، فروش محصول یا خدمات مشتری است. برای رسیدن به این هدف، مشتریان با طراح تبلیغات ملاقات می کنند تا در مورد نیازهای برند و شرکتشان صحبت کنند. معمولا طراحان تبلیغات در آژانس های تبلیغاتی کار می کنند.

پس از ملاقات با مشتری، طراح تبلیغاتی از دانش خود در زمینه روانشناسی بازاریابی و بازاریابی بصری احساسی برای ایجاد نوع تبلیغات مناسب برای برند مشتری استفاده می کنند.

طراحان تبلیغات با تیم های خلاق برای ایجاد محتوایی کار می کنند که استراتژی تبلیغات را تشکیل می دهد .

این تیم نه تنها از طراحان گرافیک بلکه از کپی رایترها، طراحان استوری بورد، فیلمسازان، مدیران تبلیغات و غیره تشکیل شده است . هرچه این فرآیند بیشتر شود و محتوای متنوع تری که باید ایجاد شود، افراد بیشتری درگیر زنده کردن دیدگاه مدیر تبلیغات هستند.

یک طراح گرافیک چه کار میکند؟

طراحان گرافیک با تمام جنبه های بصری یک طراحی کار می کنند .

طراح گرافیک برای ایجاد هر نوع طراحی بصری با متن، فونت، ترکیب و سایر اصول طراحی کار می کنند. در مقابل یک طراح تبلیغات، آنها فقط در تبلیغات کار نمی کنند. طراحان گرافیک در بسیاری از صنایع مختلف کار می کنند، از برندینگ گرفته تا جلد آلبوم و هر چیز دیگری.

کار یک طراح گرافیک ایجاد ترکیبات بصری است که نشان دهنده چیزی خاص است. طرح‌های بصری آن‌ها ممکن است بازنمایی بصری یک نام تجاری، مانند لوگو، تایپوگرافی مارک، طرح‌های رنگی، و دارایی‌های بصری باشد .

در موارد دیگر، خلاقیت های یک طراح گرافیک می تواند نمایانگر داستانی در جلد کتاب یا دیدگاه یک طراح تبلیغاتی برای تبلیغات بیلبورد باشد.

چگونه با هم کار می کنند؟

زمانی که یک شرکت به آژانس تبلیغاتی مراجعه می کند تا یک استراتژی تبلیغاتی برای محصول یا خدمات خود ایجاد کند، کار یک طراح تبلیغاتی و یک طراح گرافیک به هم می پیوندد . به طور کلی، مشتریان با چندین آژانس مختلف تماس می گیرند و طراحان تبلیغاتی هر کدام ایده های خلاقانه خود را ارائه می دهند .مشتری مورد علاقه خود را انتخاب می کند و سپس این مفهوم زنده می شود.

طراح تبلیغات برای هر مرحله از فرآیند به تصاویر بصری نیاز دارد، و اینجاست که طراح گرافیک وارد می شود. طراح تبلیغات مفهوم استراتژی خود را به طراح گرافیک منتقل می کند. سپس طراح از راهنمای برند شرکت و چشم انداز طراح تبلیغات برای ایجاد تمامی دارایی ها استفاده خواهد کرد.

وقتی طراح گرافیک تمام شد، طراح تبلیغات تمام دارایی ها را به مشتری ارائه می دهد. سپس بازنگری ها تا تکمیل پروژه انجام می شود. پروژه های معمولی که طراحان تبلیغاتی و طراحان گرافیک با هم کار می کنند عبارتند از تبلیغات چاپی، تبلیغات بیلبورد، بیلبورد اتوبوس، مجلات یا تبلیغات سرمقاله، و هر نوع تصویری که برای فروش یک محصول یا خدمات نیاز دارد .

نتیجه گیری

حتی اگر یک طراح تبلیغات و یک طراح گرافیک کار یکسانی را انجام نمی دهند، باید به عنوان یک تیم با هم کار کنند. همچنین به هر دو خلاق کمک می کند که حداقل کمی در مورد نقش دیگری بدانند. به این ترتیب، آنها می توانند ارتباطات بهتر و پروژه نهایی بهتری داشته باشند.

اگر علاقه مند به شروع حرفه ای در زمینه طراحی تبلیغات هستید، باید تکنیک های بازاریابی و تبلیغات را مطالعه کنید . اگر در زمینه طراحی گرافیک نیز پیشینه ای داشته باشید، بسیار کمک می کند. اگر طراح گرافیک هستید و می خواهید با طراحان تبلیغاتی کار کنید، موقعیت های شغلی آزاد را در آژانس های تبلیغاتی جستجو کنید. در برخی موارد، طراحان تبلیغاتی اگر آژانس آنها کوچک باشد، طراحان گرافیک آزاد را استخدام می کنند و برای یک پروژه بزرگ به مغز خلاق بیشتری نیاز دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیپاسخگو 24 ساعتهارتباط با ما